Przewoźnik zobowiązany jest do posiadania i przekazania pracownikowi Farmada Transport Sp. z o.o. przed realizacją zlecenia kopii:
aktualnej licencji na transport krajowy lub międzynarodowy (w zależności od zlecenia);
dokumentów wymaganych przez Farmada Transport Sp z o.o.:
wpis do ewidencji lub KRS
NIP
REGON
aktualne OCP w wysokości 100 000 € (Przewoźnik zobowiązany jest do posiadania i okazania ważnego ubezpieczenia OCP drogowego w ruchu krajowym lub międzynarodowym jeśli wymagane pokrywającego odpowiedzialność Przewoźnika za szkody wynikłe z całkowitego lub częściowego zaginięcia towaru, za jego uszkodzenie lub za niedotrzymanie warunków przewozu, które nastąpiło w czasie między przyjęciem towaru a jego wydaniem, jak również za opóźnienie dostawy). Pod pojęciem „Przewoźnik” rozumie się także kierowcę lub inną osobę faktycznie wykonującą wymienione w warunkach zlecenia czynności.
Przewoźnik zobowiązany jest aby kierowca pojazdu posiadał sprawny i stale włączony telefon komórkowy zainstalowany w pojeździe wraz z zestawem głośnomówiącym wymaganym przez przepisy Kodeksu Drogowego.
W przypadku przewozu wymagającego temperatury kontrolowanej pojazd Przewoźnika musi być wyposażony w:
zabudowę izotermiczną skrzyni ładunkowej,
sprawny agregat chłodniczy z odrębnym źródłem zasilania,
termograf elektroniczny z możliwością wydruku (na żądanie) i aktualne świadectwo legalizacji,
W przypadku przewozu towaru typu food dodatkowo kierowca musi posiadać:
książkę kontroli sanitarnej pojazdu, książkę mycia i dezynfekcji pojazdu;
Przewoźnik potwierdza powyższe poprzez przyjęcie zlecenia.
Przewoźnik zobowiązuje się do dotrzymywania umówionych terminów załadunku i rozładunku towarów oraz dotrzymywania określonych w zleceniu warunków przewozu, w szczególności temperatury w skrzyni ładunkowej w czasie przewozu i postoju. W przypadku niepodstawienia się pojazdu pod załadunek w określonym w zleceniu oknie czasowym Farmada Transport uprawniona jest do wystawienia kary umownej w wysokości stanowiącej dwukrotność uzgodnionego wynagrodzenia brutto.
Postój pojazdu wraz z ładunkiem dopuszczalny jest wyłącznie: a) na parkingu strzeżonym; b) na parkingu dla samochodów ciężarowych, położonym przy dużej stacji paliw, która: czynna jest całą dobę, której teren jest monitorowany i oświetlony oraz która jest umiejscowiona bezpośrednio przy głównej drodze [za którą uważa się autostradę, drogę ekspresową, drogę międzynarodową / trasy europejskie oznakowane numerem jedno- dwu lub trzycyfrowym poprzedzonym literą E oraz drogę posiadającą status drogi krajowej]; c) na terenie bazy transportowej albo innego miejsca prowadzenia działalności Ubezpieczonego, pod warunkiem, że miejsce to jest ogrodzone, zamknięte, oświetlone w godzinach nocnych i pozostaje pod całodobowym dozorem, sprawującym również kontrolę wjazdu i wyjazdu; d) w miejscu załadunku lub dostawy pod warunkiem, iż postój odbywa się terenie ogrodzonym i dozorowanym będącym w dyspozycji załadowcy lub odbiorcy (za miejsce załadunku lub rozładunku nie uznaje się terenu ogólnodostępnego / publicznego położonego w bezpośrednim sąsiedztwie terenu lokalizacji załadowcy lub odbiorcy, w tym parkingów dla gości, urządzonych poza ogrodzonym i dozorowanym terenem lokalizacji załadowcy lub odbiorcy); e) na parkingu zlokalizowanym bezpośrednio przy hotelu / motelu położonym przy głównej drodze, pod warunkiem, że parking ten przystosowany jest do postoju pojazdów ciężarowych; f) na parkingu przystosowanym do postoju pojazdów ciężarowych [np. MOP], położonym bezpośrednio przy autostradzie lub drodze ekspresowej.
Przewoźnik zobowiązany jest do dokładnego wypełniania odpowiednimi danymi wszystkich pozycji w dokumentach wymaganych przez pracowników Farmada Transport Sp. z o.o.; UWAGA: na dokumencie przewozowym przy podjęciu ładunku należy umieścić w polu, gdzie podpisuje się kierowca następujące informacje : nazwa firmy, którą reprezentuje oraz pieczątka firmowa i czytelny podpis kierowcy (w miejscu potwierdzenia przyjęcia towaru do przewozu).
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek przeszkód w wykonaniu zlecenia, szkody w towarze itp. Przewoźnik zobowiązany jest do natychmiastowego kontaktu z pracownikami Farmada Transport Sp. z o.o.
W sytuacjach wymagających postoju podczas realizacji przewozu na rzecz Farmada Transport Sp. z o.o. Przewoźnik zobowiązany jest pozostawić pojazd wraz z towarem na należycie oznakowanych i monitorowanych parkingach strzeżonych.
Przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu dokumentów wymaganych podczas doręczania przesyłek dla firm zewnętrznych zgodnie ze zleceniem lub innych dokumentów wymaganych do zwrotu w terminie 5 dni od daty dostarczenia przesyłek.
Przewoźnik zobowiązany jest do dopilnowania prawidłowego załadunku i rozmieszczenia towaru na samochodzie.
W przypadku transportu towaru w temperaturze kontrolowanej Przewoźnik zobowiązany jest do transportowania przewożonego towaru z zachowaniem wskazanej w dokumentacji temperatury przewozu w okresie od przejęcia towaru do wydania. W tym zakresie Przewoźnik zobowiązany jest kontrolować temperaturę w przestrzeni ładunkowej w trakcie wykonywania zlecenia transportowego a dokumentację potwierdzającą właściwe warunki transportu (wydruk z termografu) przedstawiać w momencie dostawy oraz dołączać do dokumentacji transportowej.
W nagłych przypadkach Przewoźnik zobowiązany jest do zmiany trasy zgodnie z dyspozycją zlecającego.
Przewoźnik odpowiada wobec firmy Farmada Transport Sp. z o.o. i jej klientów za wszelkie szkody powstałe w związku z przewozem towaru, w szczególności w związku z nieprawidłowym wypełnieniem lub zagubieniem dokumentów, opóźnieniami w załadunku, przewozie i dostawie towarów, opóźnienia w dostarczeniu dokumentów związanych z przewozem, a także szkód powstałych z związku z przewozem wykonywanym przez Przewoźnika.
Farmada Transport Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo regresu w przypadku wystąpienia opóźnień w odbiorze/dostawie towaru, zwrocie palet EUR, a także z tytułu szkód w przewożonej przesyłce.
W przypadku nie wywiązania się przez Zleceniobiorcę z postanowień zawartych w niniejszej umowie w tym w szczególności nieprawidłowym wypełnieniu lub zgubieniu dokumentów, opóźnieniach w załadunku, przewozie i dostawie Farmada Transport Sp. z o.o. przysługiwać będzie prawo naliczenia kary umownej w wysokości frachtu. Farmada Transport Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo potrącenia kary umownej do wysokości 100% frachtu w przypadku niedotrzymana warunków zlecenia.
Przewoźnik zobowiązuje się do nie realizowania dodatkowego załadunku lub jego odsprzedania osobom trzecim jak również dokonywania dodatkowych załadunków lub przeładunków bez pisemnej zgody Farmada Transport Sp. z o.o. pod groźbą nie zapłacenia należnego wynagrodzenia.
Przewoźnik zobowiązany jest - w okresie obowiązywania niniejszej Umowy oraz w okresie jednego roku po jej rozwiązaniu - do powstrzymania się od świadczenia bezpośrednio lub pośrednio na rzecz klientów Spółki Farmada Transport usług przewozowych, spedycyjnych lub logistycznych, jak również od oferowania klientom Spółki świadczenia takich usług. W przypadku naruszenia przez Przewoźnika tego obowiązku, Przewoźnik zapłaci na żądanie i na rzecz Spółki – za każdy przypadek naruszenia - karę umowną w wysokości 100 000 zł. (sto tysięcy złotych)
W przypadku zlecenia zwrotu palet EUR Przewoźnik w momencie dostarczenia towaru zobowiązany jest do wymiany zwrotnej palet EUR w stosunku 1:1 i dostarczenia tych palet do klienta lub magazynów Neuca S.A.. W wypadku gdy odbiorca nie posiada palet EUR do wymiany Przewoźnik zobowiązany jest do uzyskania zapisu i potwierdzenia przez odbiorcę faktu braku zwrotu palet na odpowiednich dokumentach. Jeżeli zwrot palet nie zostanie dokonany w terminie 3 dni od wykonania zlecenia Farmada Transport Sp. z o.o. uprawniona będzie do obciążenia Przewoźnika karą umowną w wysokości 50,00 pln za każdą niezwróconą paletę. Jednocześnie Przewoźnik oświadcza, iż dobrowolnie poddaje się ewentualnej egzekucji z tytułu przedmiotowej kary umownej i wyraża zgodę na potrącenie przez Farmada Transport Sp. z o.o. kwoty kary z należnego wynagrodzenia.
Farmada Transport Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania z innych tytułów oraz odszkodowania przewyższającego wysokości kar umownych na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
W przypadku rozliczeń płatnych za kilometr za podstawę rozliczenia odległości pomiędzy ustalonymi punktami załadunku i rozładunku uznaje się odległość wyliczoną przez system TMS.
Płatność następuje w terminie określonym w zleceniu , przy czym warunkiem terminowego dokonania płatności jest zwrot dokumentów transportowych we wskazanym terminie oraz podłączenie do faktury potwierdzonego zlecenia i warunków zlecenia.
Przewoźnik zobowiązuje się do zwrotu potwierdzonych dokumentów towarzyszących dostawie w ciągu 5 dni roboczych od daty zrealizowania usługi. W przypadku opóźnienia w zwrocie ww dokumentów powyżej 2 dni roboczych od pierwotnego terminu, Farmada Transport Sp. z o.o. jest uprawniona do obniżenia wartości frachtu o 10%. W przypadku opóźnienia powyżej 7 dni roboczych od pierwotnego terminu zwrotu potwierdzonych dokumentów Farmada Transport jest uprawniona do obniżenia kwoty frachtu o 50% pierwotnej wartości. Farmada Transport zastrzega sobie również prawo do wstrzymania zapłaty należnego wynagrodzenia.
Niniejszym oświadczamy, iż firma Farmada Transport Sp. z o.o., ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, NIP: 9562242026 jest płatnikiem podatku VAT i wyrażamy zgodę na wystawianie faktur bez naszego podpisu.
Termin płatności liczony jest od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z dokumentami przewozowymi oraz podpisanym zleceniem transportowym na podany adres : Farmada Transport, Dział Rozliczeń,ul.Forteczna 35-37, 87-100 Toruń. Faktura VAT wraz z dokumentami powinna zostać dostarczona co najmniej 14 dni przed terminem płatności. Dostarczenie prawidłowo wystawionych dokumentów przyspieszy i usprawni proces zapłaty.